Większość firm dba dziś wyłącznie o pozyskiwanie nowych klientów. Zwykle nowi klienci otrzymują lepsze warunki umów, otrzymują na powitanie atrakcyjne gadżety a także mogą korzystać z lepszych promocji. Najczęściej dzieje się tak w przypadku firm świadczących usługi telekomunikacyjne lub usługi związane z dostawą telewizji kablowej. Oczywiście patrząc z punktu widzenia profesjonalnej działalności marketingowej, takie postępowanie jest jak najbardziej błędne, bowiem skupia się wyłącznie na jednym aspekcie działalności, pomijając całkowicie atrakcyjność oferty dla stałych klientów.
Na tak zadane pytanie niewiele przedsiębiorców potrafi dziś udzielić prawidłową odpowiedź. Zapewne wielu myśli, że jedyną drogą do osiągnięcia tego celu jest wysoka jakość świadczonych usług lub oferowanych produktów (sprzedaż, handel). Niestety sedno sprawy tkwi tu nie tylko w atrakcyjności oferty firmy. Dziś konieczne jest wzmocnienie tego działania poprzez systematyczne i profesjonalne prowadzenie odpowiednich przedsięwzięć marketingowych.
W tym wypadku wysokiej klasy produkty oferowane przez firmę powinny być wzmocnione przez odpowiednie gadżety reklamowe dla klientów (Koszulki reklamowe z nadrukiem logo firmy, długopisy, breloczki, smycze, parasole) a także liczne kampanie reklamowe realizowane za pośrednictwem najbardziej popularnych środków masowego przekazu.
Na wstępie wspomniano, że dużo współczesnych firm stosuje atrakcyjne gadżety reklamowe dla nowych klientów. Te upominki mają za zadanie przyciągnąć klientów do firmy i zachęcić do skorzystania z oferty, Tymczasem atrakcyjne gadżety powinny być stosowane również dla stałych klientów. Nie zawsze muszą to być drogie tablety i inne gadżety elektroniczne, bowiem równie dużą atrakcyjnością wśród klientów cieszą się koszulki reklamowe z nadrukami oraz inne gadżety.
Warto w tym wypadku wspomnieć, że możliwość otrzymania od firmy prezentu (długopisu, kubka z nadrukiem logo, koszulki reklamowe) zawsze zwiększa lojalność względem firmy i zwiększa przywiązanie klienta do określonych produktów.